La Hinguera ~ Sucre - Reisverslag uit Samaipata, Bolivia van Los Amigos Altiplano Altiplano - WaarBenJij.nu La Hinguera ~ Sucre - Reisverslag uit Samaipata, Bolivia van Los Amigos Altiplano Altiplano - WaarBenJij.nu

La Hinguera ~ Sucre

Door: LAA

Blijf op de hoogte en volg Los Amigos Altiplano

21 Januari 2014 | Bolivia, Samaipata

Vroeg gegeten vandaag in La Hinguera, vanwege het vrij ontoegankelijk gebied waar we ons bevinden, staat er een vrij stevige rit voor de boeg : 280 Km waarvan ongeveer 200 Km pistewerk. Omdat mijne dikke teen nog heelgevoelig is stapt ondergetekende in de volgwagenbij Eduardo, onze Peruviaanse chauffeur en mekanieker. Ik heb me geen ene minuut verveeld bij Eduardo want hij praat de hele tijd door (perfect Engels), en weet van alles te vertellen over het land , de natuur en de inwoners : zeer veel geleerd vandaag ! De rit zelf verloopt voor ons dan ook zeer vlot door één vande meest spectaculaire landschappen dat je maar kan voorstellen. Voor diegenen die op de motor zitten wordt het een zware dag, het kwik stijgt tot 33 ° , en we hebben weer meermaals af te rekenen met platte banden, zodat wij ook regelmatig aan het werk gezet worden.Ook de onvoorziene gaten en beken in de pisten vergen het uiterste van de concentratie van iedereen.We komen op heel dit traject maar 3 auto's tegen, maar die ene flikte het toch om Marc V. Bijna van de weg af te rijden. Gelukkig viel het allemaal nog mee en kon iedereen weer voort . Op de middag wordt er weer, zoals meestal, een bord soep gegeten, de kop onder de kraan gestoken en veel, heel veel gedronken, bij deze tropische temperaturen. Eeen paar uur later bereikt iedereen de grote weg naar SUCRE, waar we dan pas om 18u30 arriveren. Sucre is de hoofdstad van Bolivie en is een van de best bewaarde oude koloniale steden van Zuid America. We slapen weeral in en heel mooi hotel vlak bij de heel mooie grote plaats. Hier ontmoeten we een Belg die een beetje verop een restaurant uitbaat, en hebben ook hier weer heel lekkere biefstukken en spare ribs gegeten met Belgische frieten.Terwijl de meesten hierna direct gingen slapen , zijn we toch nog met een paar man een paar overheerlijke mocquito's (of hoe schrijf je dat) gaan drinken,( als reporter moet je natuurlijk tot de laatste man blijven )
Mochten de 3 laatste reisverhalen wat door mekaar staan, mijn excuses hiervoor, 't is de eerste keer, zieje..
Groeten Max R.